Rytų Azijos studijų programų absolventai yra auganti profesionalių Azijos regiono specialistų karta Lietuvoje. Jais galima didžiuotis, nes dauguma jų jau yra veiklūs visuomenėje, sėkmingai susirado darbus Lietuvoje, Europoje bei Rytų Azijoje.
Rytų Azijos studijų programa
2009 m. buvo išleista pirmoji Rytų Azijos studijų programos (EARS) magistrantų laida. Palyginus nemažas procentas absolventų rinkosi doktorantūros studijas. Kadangi Lietuvoje vis dar nėra doktorantūros Azijos studijų srityje, absolventai ryžosi tyrinėti Rytų Azijos tematiką Rytų Azijos universitetuose Japonijoje (Linas Didvalis, ICU), Pietų Korėjoje (Laima Juknevičiūtė, Korėjos studijų akademija), Kinijoje (Akvilė Banelytė, Zhejiang universitetas). Dalis absolventų liko Vytauto Didžiojo universitete. Jie aktyviai vysto universiteto tarptautinius ryšius su Azijos universitetais (Eglė Šalnaitė, Vaidas Dačiola), dėsto Azijos kalbas universiteto studentams (Simona Vasilevskytė, Eglė Petrauskaitė), arba tęsia darbus prisijungę prie ASC komandos (Lina Borkertaitė, Arvydas Kumpis, Vaida Tumosaitė).
Dalis absolventų sėkmingai įsidarbino valstybinėse institucijose: LR Užsienio reikalų ministerijoje, Azijos šalių atstovybėse Lietuvoje. Kiti dirba verslo kompanijose Pekine (“Microsoft”), Šanchajuje (“HongKong Haihua Architects LTD”), Jungtinėje Karalystėje (“Chinasoft International”, “Mandarin Consultant”) bei Lietuvoje (“Devbridge”, “Barclays PLC” ir kt.).
Kai kurių jų atsiminimus apie studijas Rytų Azijos studijų programoje, linksmus, nostalgiškus ir ironiškus, galima pamatyti paspaudus nuotraukas:
Rytų Azijos šalių kultūrų ir kalbų (RASK) programa
2016 m. buvo išleista pirmoji Rytų Azijos šalių kultūrų ir kalbų programos (RASK) bakalaurantų laida. Šiuo metu juos galite rasti išsimėčiusius visame pasaulyje. Studentų atsiliepimus apie studijas Rytų Azijos šalių kultūrų ir kalbų programoje galima pamatyti paspaudus nuotraukas:
Rytų Azijos diena (vyšnių šydėjimo šventė)
Azijos studijų centras siekia palaikyti ir tvirtinti santykius tarp studijuojančių studentų, absolventų ir socialinių partnerių. Nuo pat programos atsiradimo rengiama jau šios programos tradicija tapusi kasmetinė Rytų Azijos diena (vyšnių žydėjimo šventė), suburianti visą bendruomenę. Ilgainiui ji virto į renginį, kuriame kartu susitinka ir atsipalaidavusioje aplinkoje diskutuoja dabartiniai ir būsimieji Rytų Azijos specialistai, institucijos, suinteresuotos Rytų Azijos specialistų rengimu Lietuvoje: diplomatai, politikai, verslininkai, kultūrinių institucijų atstovai.
Julija Vasilenko (III laida)
Buvusi Kristen Petros universiteto magistrantė, poliglotė, vertėja
Nuoširdžiausi sveikinimai mūsų Centrui ir šilčiausi linkėjimai iš Indonezijos. Linkiu šio dešimtmečio proga, kad centras plėstųsi, organizuotų kuo daigiau konferencijų, mainų programų, kviestų naujus dėstytojus bei skleistų žinias apie Lietuvą Rytuose.
Šio centro dėka įgijau daugybę draugų Rytų Azijoje, turėjau nepamirštamų įspūdžių bei gavau vertingiausių žinių, kaip teorinių, taip ir praktinių. Linkių sekančioms kartoms patirti tiek, kiek man suteikė galimybių patirti studijos mūsų centre.
Šiuo metų truputį praplėčiau savo studijų sferą link Pietryčių Azijos. Studijuoju indoneziečių kalbą, kultūrą, turizmą, virtuvės ypatumus, bet tradicinius Bali šokius antrajame pagal dydį Indonezijos mieste, Surabajoje (Universitas Kristen Petra). Studijuosiu metus pagal Darmasiswa (stipendijos) programą. Taip pat mokausi kinų kalbos (nostalgija Taivanui, kur studijavau dvejus metus prieš baigdama studijas VDU).
Ana Novikaitė (III laida)
Vertėja
Sveikinu visą Jūsų mokslinį kolektyvą jau reikšmingo gimtadienio proga. Su nostalgija prisimenu visus dėstytojus, bendramokslius, nes tokios neįprastos įžvalgos, žinių ir pomėgių asmenybės kaip visos mano sutiktos Azijos studijų centre yra tikra retenybė. Kartu džiaugiuosi, kad studijos lankytos ne veltui – daug sužinojau, turėjau galimybę mokytis Kinijoje. Dabar džiaugiuosi galėdama pritaikyti įgytas žinias praktikoje. Dirbu vertėja vienoje didžiausių Lietuvos prekybos įmonių, kuri bendradarbiauja su Kinijos gamintojais. Nors anglų kalba yra pagrindinė mūsų bendravime, kultūros supratimas, tam tikri kinų verslininkų kalbiniai niuansai, ekonominis ir socialinis kontekstas suprantami daug geriau. Taip pat džiaugiuosi galėdama dėstyti kinų kalbą.
Linkiu Azijos studijų centrui augti, siekti aukštumų ir toliau skatinti domėjimąsi Azija ne tik iš kultūrinės, bet taip pat politinės, ekonominės ir socialinės pusės.
Eglė Šalnaitė (I laida)
VDU Tarptautinių ryšių tarnybos specialistė (2011)
Ir kaip į trumpą komentarą galima sudėti dviejų metų studijų patirtį? Tai neįmanoma, nes buvo tiek daug visko gero, įdomaus, naujo ir nepažinto, kad būtų galima prirašyti ne vieną puslapį. Taigi, pirmiausia ir svarbiausia – Su gimtadieniu! Dešimt metų, tai ir daug, ir mažai. Žmogui dešimt metų – daug, o centrui – tai tik kelio pradžia, nes kuo ilgiau gyvuoji, tuo mažiau reikia įrodinėti, kad esi reikalingas ir su kiekvienais metais įgyta patirtis atveria naujus kelius. Todėl linkiu gyvuoti dar ilgai ilgai, nes Azijos studijų centro reikėjo, reikia ir reikės!
O apie studijas galiu pasakyti tik tiek, kad jei kas sugrąžintų laiką ir leistų iš naujo rinktis, ką studijuoti, tai nė akimirkos neabejodama dar kartą rinkčiausi Rytų Azijos regiono studijas! Kodėl? Nes įgytos žinios, sutikti žmonės, supanti aplinka ir tai, kas netelpa į kelis žodžius yra tai, ko nenori pamiršti, visada malonu prisiminti ir nesinori palikti ramybėje:)
Linas Didvalis (III laida)
ICU (Tokijus) doktorantas (2011)
Azijos studijų centrui (ASC) esu dėkingas už daugelį dalykų. Pirmiausia, už įdomią ir Lietuvos mastu unikalią magistrantūros programą, suteikusią gerus žinių apie Rytų Aziją pagrindus. Susidomėjęs šiuo regionu dar mokydamasis bakalaure, ASC dėka nebuvau priverstas pasukti kitu keliu ir galėjau toliau gilintis į tai, kuo gyvena Japonija, Korėja, Japonija. Antra, ačiū už profesionalų, ambicingą, visada tobulėti norintį ASC kolektyvą, palikusį visą pluoštą nostalgiškų prisiminimų.
Galiausiai, džiaugiuosi, kad ASC kartu su VDU man ir kitiems studentams suteikė daug galimybių iš arčiau pažinti šalis, į kurių istoriją, kultūrą, politiką gilinamasi per paskaitas. Stiprūs ryšiai su Pietų Korėjos, Japonijos, Taivano universitetais, leidžiantys į juos išvyksti semestrui ar metams, buvo ir yra neįkainojama studentiško gyvenimo patirtis. Tik ASC dėka galiu siųsti šiuos savo sveikinimus 10 metų jubiliejaus proga ne iš kur kitur, bet ICU universiteto Tokijuje.
Pabaigdamas noriu ištarti ypatingą ačiū pirmajam savo japonų kalbos dėstytojui Arvydui Ališauskui ir daug studijų metu padėjusiam dabartiniam centro vadovui Aurelijui Zykui. Linkiu, kad visi prie ASC veiklos prisidedantys žmonės turėtų pakankamai entuziazmo toliau veikti centro labui ir padėtų jam sulaukti ne tik dviženklių, bet ir triženklių gimtadienių.
Marius Tamoliunas (III laida)
Didžiausi ir nuoširdžiausi sveikinimai jubiliejaus proga. Daug įdomių idėjų ir ryžto joms pasiekti!!!!! Kaip sakant, be Jūsų nebūtų ir mūsų 🙂
O Azijos studijų centrą bei takelį per parką ir didžiuosius laiptus (galbūt kada apsitrins ir sumažės) atsimenu bei neretai susapnuoju su didžiausia nostalgija. Centras turi kažkokią magišką aurą, nes visada ten tvyro ramybė ir toks džiaugsmas aplanko tik pravėrus duris ir valantis batus į kilimėlį. Smagūs buvo metai, įdomios paskaitos ir šaunūs dėstytojai. Ilgiausių metų ilgiausių!!!!
Vaida Sirusaitė (IV laida)
Rytų Azijos regiono programą rinkausi, tikėdamasi įdomių studijų. Kas įdomu, greitai prabėga, – po dvejų metų studijų, keliavimo į jaukųjį ASC norisi pasidžiaugti, kad nė karto nesuabejojau savo pasirinkimu. Rytų Azijos valstybių politika buvo pagrindinis mano interesas, tačiau kalbų, kultūrų ir ekonomikos pažinimas gerokai praturtino regiono pažinimą. Tie studentai, kurie pasinaudojo galimybe išvykti studijuoti į Rytų Azijos valstybes, laimėjo dra daugiau. Rytų Azija yra įdomi ne tik iš tarptautinių santykių ir saugumo politikos, bet ir vidaus politikų perspektyvos, kurių ypatybės, deja, kartais yra paliekamos nuošalėje net autoritetingų pasaulinio lygio mokslininkų. Ši VDU programa, kaip bandymas derinti regionalistiką ir politologiją, yra labai reikalinga tiek Lietuvos, tiek pasaulio mastu.
Linkiu tobulėjimo ir ambicijų!
Ignas Sakalauskas (IV laida)
Dirba programuotoju DevBridge (2012)
Išduosiu paslaptį, kaip galima labai greitai pabaigti šias studijas 🙂 Iš viso net dveji metai, t. y. visi keturi semestrai – atrodo daug..?! Bet pirmąjį semestrą tenka adaptuotis po bakalauro, per antrąjį jau būni išvažiavęs į Aziją pagal mainų programą, per trečiąjį adaptuojiesi Lietuvoje po Azijos, na ir per ketvirtą jau tenka rašyti magistrinį.
Ir… viskas!
Sėkmės&頑張ってください&加油!^^
Laima Jukneviciute (IV laida)
Doktorantė Korėjos studijų akademijoje
Labai džiaugiuosi, kad Rytų Azijos Studijų Centras taip sparčiai plečiasi … Taip pat džiaugiuosi šia proga galėdama parašyti keletą žodžių lietuvių kalba …
Pasirinkusi ir įstojusi į Rytų Azijos Studijų magistro programą VDU universitete praleidau du metus: įgijau daug naudingų žinių, sutikau daug įdomių žmonių …
Dėkoju VDU dėstytojams už kantrybę, supratingumą ir pagalbą, taip pat dėkoju VDU Rytų Azijos Studijų centrui už suteiktą galimybę rašyti magistro darbą Pietų Korėjoje. Nors magistro darbas jau apgintas, šiuo metu vis dar tebetęsiu tyrimą Pietų Korėjoje, mokausi korėjiečių kalbos ir čia pasiliksiu dar šešiems mėnesiams. Šiam laikui pasibaigus norėčiau ir toliau mokytis (arba užsiimti kokia nors kita naudinga veikla) šioje šalyje (arba bet kurioje kitoje Azijos šalyje) …
Pietų Korėjoje mane žavi daygybė dalykų, aplanko daugybė kūrybingų minčių … Skirtingai nei Europoje, čia sunku jaustis vienišam, liūdėti … Iš pirmo žvilgsnio čia tarytum visai kitas pasaulis, visai kita planeta … tačiau čia nesijauti svetimas … Nuoširdžiai skatinu studentus rimtai domėtis Azija, nes čia apstu to, ko Europoje jau seniai nebėra arba išvis niekada nebuvo, nes čia galima labai daug ko išmokti ir daug ką suprasti …
Vienintelis patarimas būsimiems Rytų Azijos Studijų sudentams būtų – tyrinėdami Aziją nepasitikėkite išankstinėmis nuomonėmis, nebūkite arogantiški, lavinkite intuityvų mąstymą ir emocionalią bendravimo kultūrą 🙂 Sėkmės!
Viktorija Toliušienė (IV laida)
Vertėja “Microsoft” atstovybėje Pekine
Studijuoti Rytų Azijos regiono studijų magistrantūroje Vytauto Didžiojo universitete buvo vienas geriausių sprendimų mano gyvenime. Pagrindinė priežastis dėl ko visiems besidomintiems Rytų Azija siūlyčiau studijuoti VDU Azijos studijų centre yra įdomiai ir gerai parengta studijų programa, draugiški ir profesionalūs dėstytojai, jauki akademinė aplinka ir, apskritai, puiki čia tvyranti atmosfera. Labiausiai šioje programoje vertinu tinkamai parinktus ir realiai darbe, susijusiame su Rytų Azija, praversiančius studijų dalykus. Be to, šių studijų metu turėjau galimybę dvejus metus studijuoti kinų kalbą bei kultūrą Pekino kalbos ir kultūros universitete. Po dvejų Pekine praleistų metų nusprendžiau pasilikti Kinijoje ir toliau tobulinti kinų kalbą. Šiuo metu dirbu didžiausioje pasaulyje programinės įrangos kūrimo korporacijos atstovybėje Pekine.
VDU Azijos studijų centrui esu dėkinga, kad dabar kalbu kiniškai, kad galiu objektyviai vertinti Rytų Azijos regione vykstančius politinius įvykius, kad suprantu šio regiono kultūrines subtilybes bei ekonominių reiškinių dinamiką ir tendencijas. Tik šių studijų dėka turėjau galimybę prisiliesti prie Konfucijų ir Laozi pagimdžiusios civilizacijos, išgirsti šimtmečius skaičiuojančią Pekino operą, sudalyvauti tikroje arbatos gėrimo ceremonijoje, išraityti savo pirmąjį hieroglifą. Man šios studijos suteikė neįkainojamos patirties ir niekuo neišmatuojamą žinių bagažą.
Edgaras Razočkinas (V laida)
Dar prieš pasirenkant Rytų Azijos studijų programą ji man atrodė be galo įdomi, viliojanti savo galimybėmis pažinti tolimuosius Rytų kraštus, kultūras bei kalbas.
Dabar, kai jau šis studijų etapas yra baigtas galiu patvirtinti, jog visi buvę lūkesčiai išsipildė su kaupu. Gavau daug žinių apie šį pasaulio regioną, pramokau pasirinktą japonų kalbą ir, kas svarbiausia, gavau neįkainojamą patirtį vienerius metus studijuoti Japonijos universitete.
Arvydas Kumpis (V laida)
Vyresnysis koordinatorius Azijos studijų centre (2013 m.)
visi Rytų Azijos regiono studijų studentai yra motyvuoti, nes vien pats apsisprendimas čia studijuoti daug ką pasako. Tačiau nebūtinai jų motyvacija yra aiškiai pastebima. Svarbiausia, kad ją išlaikyti, nes būtent motyvacija veda tikslo link. O kai yra aiškus tikslas, priemonės atsiranda savaime 🙂
Lina Borkertaite (I laida)
Regionistikos katedros referentė (2011 m.)
Rytų Azijos regiono studijų programa buvo tarsi stebuklas, atsiradęs lyg specialiai man kaip tik tada, kai buvau bebaigianti sociologijos bakalauro studijas. Tuomet buvau susidomėjusi Japonija, jos kultūra ir kalba. Rytų Azijos regiono studijos leido objektyviau ir kritiškiau pažvelgti į svajonių šalį Japoniją, atvėrė platesnį žvilgsnį į Rytų Aziją, leido pramokti kinų bei korėjiečių kalbų. Turėjome puikią galimybę klausyti įdomių dėstytojų iš Japonijos, Kinijos bei Korėjos paskaitų. Nustebino neįprastos atsiskaitymų formos, neformalus bendravimas ir itin draugiškas dėstytojų kolektyvas.
Pabaigusi šias studijas, pradėjau dirbti Regionistikos katedroje, kurioje administravau ir Rytų Azijos regiono studijų programą. Galiu pasakyti, kad ši programa nenustoja tobulėti, nuolat plečiasi ryšiai su užsienio universitetais, siūlo unikalių galimybių studentams (pavyzdžiui, virtualios paskaitos su Suomijos Turku universiteto Rytų Azijos studijų centro studentais). Programa išsiskiria viso universiteto kontekste, dėl ko jos administravimas tampa sudėtingesnis, tačiau studentai turi išskirtinių galimybių.
Akvile Banelyte (V laida)
Zhejiang universiteto (Kinija) doktorantė (2013 m.)
Stodama į magistro laipsnio studijas VDU rinkausi tarp dviejų studijų programų: teisės (kuri labai derėjo su prieš tai įgytu magistro laipsniu) ir Rytų Azijos regiono studijų. Paklausiau širdies balso ir pasirinkau pastarąją. Rytų Azijos regiono studijų programos dėka mano gyvenimas toliau glaudžiai susijęs su Kinija, kuri tampa antrais namais – ten studijuoju doktorantūrą.
Esu labai dėkinga VDU už suteiktą galimybę pažinti ir pamilti Kauną, už tai, kad studijuodama šiame universitete jaučiausi esanti šeimos dalimi. O ypač esu dėkinga žmonėms vienaip ar kitaip susijusiais su Rytų Azijos programa, kurių iniciatyva, darbštumas, draugiškumas atveria studentams kelius į tolimąją Aziją. Tikiuosi ASC, esantis vienu iš Rytų Azijos regiono magistrantūros programos koordinatorių, toliau tik stiprės ir augs.
Elena Visockytė (VI laida)
pardavimų vadybininkė, “Harro Foods ltd.” Londonas
Kaip ir gausybė Rytų Azijos regiono studijų studentų, galiu tik garsiai pasigirti nuostabia patirtim, nepaprastomis galimybėmis ir beribiu tobulėjimu. Būtent studijuodama šią programą pagaliau radau atsakymą į tai, kam reikalingos tos nesibaigiančios ir karčios mokslo šaknys 🙂 Juk kas gali būti geriau, kaip galimybė visapusiškai studijuoti savo hobį? Azijos studijų centre tūlam lietuviui nepažįstama ir nepasiekiama Japonija man tapo artimu šeimos nariu, tiesiog jaunesniu broliu, su kuriuo gyveni nuo ryto iki vakaro, matai kiekvieną dieną, pešies, pyksties ir vėl susitaikai. Bet be Japonijos, kaip ir be šeimos nario, savo gyvenimo jau nebeįsivaizduoju.
Azijos studijų centras – tai nuolat pavasariškai idėjomis ir veiklomis kunkuliuojanti, glaudi ir atvira bendruomenė, savo energija ir žiniomis įkvepianti tiek studentus, tiek dėstytojus, tiek svečius 🙂
Agnė Zabulionytė (VI laida)
Studijos Rytų Azijos studijų programoje buvo viena iš geriausių patirčių mano gyvenime. Čia įgijau ne tik naujų žinių apie Rytų Aziją, bet taip pat turėjau galimybę tęsti dar bakalauro studijų metu pradėtą tyrinėti rytų filosofijos sritį. O galimybė išvykti į Pietų Korėją ir Kiniją ne tik padėjo dar labiau pagilinti paskaitose įgytas žinias bei pasiruošti magistro darbo rašymui, bet taip pat iš arti pamatyti, patirti bei svarbiausia pamilti šių šalių gyvenimą, žmones, gamtą ir kultūrą.
Azijos studijų centras – tai viena geriausių ir smagiausių vietų universitete. Čia jautiesi kaip namuose, į kuriuos visada smagu užsukti net ir pabaigus studijas, apsilankyti viename iš daugelio organizuojamų renginių ar tiesiog išgerti puodelio arbatos 🙂
Vaida Graužinytė
Labai džiaugiuosi galėdama padėkoti Vytauto Didžiojo universitetui ir Azijos studijų centrui už viską, ką gavau, radau, sužinojau, išgyvenau studijuodama Rytų Azijos šalių kalbas ir kultūras. Ąš didžiuojuosi savimi už pasiryžimą mokytis japonų ir korėjiečių kalbų ir suvokiu, kad tai nėra lengvas sprendimas, kurį priimtų paprastas žmogus, tačiau jo nesigailėjau nė akimirką! Kelias, kurio jau pačioje pradžioje Lietuvoje aš įgijau labai svarbių bendražmogiškų savybių, o laikas, praleistas pagal mainų programą Pietų Korėjoje, suformavo mane kaip asmenybę. Šios studijos nėra kažkas, ką rekomenduočiau bet kuriam prašalaičiui, reikia užsispyrimo, daug darbo ir vidinės stiprybės. Tačiau laimė, kai atrandi savo kelią, savo vietą pasaulyje, ji atperka viską!
Mantas Jakelaitis
Išgirdęs iš tėvų apie naują VDU bakalauro programą Rytų Azijos kultūros ir kalbos iškart supratau, jog man ten reikia. Tada dar nesusimąsčiau, jog mes būsim pirmoji laida ir tikriausiai bandomieji triušiai, nelabai svarbu buvo ir ką veiksiu po studijų, nes ši dilema iškildavo dažniau nei kas antram žmogučiui išgirdus apie mano studijų pasirinkimą. Aš, tuomet 12-os klasės paskutiniojo semestro pirmoje savaitėje, nusprendžiau ko noriu ir, po radikalių permainų iš tiksliųjų mokslų į humanitarinius, išlaikius egzaminus sėkmingai įstojau į išsvajotąją programą.
Nauji mokslo metai, nauja vieta, nauji žmonės – viskas smagu iki tol, kol atėjus į pirmąją paskaitą supranti, jog mokysiesi kirčiavimo, taisyklingo rašymo, kitaip tariant atgal į mokyklą. Buvo ir kitų paskaitų, kurios atrodė tik laiko švaistymas ir patys dėstytojai gal iš pažiūros kiek pikti pasirodė, ar niūrūs, bet tai tikriausiai tik jaunystės priešiškumo pasauliui jausmas. Kuo toliau keliavom su kursiokais per semestrus, tuo labiau supratau, jog dėstytojai kaip tik yra linkę padėti ir yra atviri pokalbiui, tai esu dėkingas visiems dėstytojams ir dėstytojoms. Nauji kalbų mokimosi metodai bei tempai irgi iš pradžių gąsdino, bet visgi norint išmokti kurią nors kalbą, ypač Rytų Azijos, kur ir rašmenys visai iš kito pasaulio, universiteto neužteks ir reikia įdėti savo pastangų.
Ko labiausiai norėjosi iš programos, tai turbūt daugiau kalbų paskaitų. Žinoma, valandos yra suskaičiuotos ir reikia kitus dalykus išeiti, bet paskutiniame kurse norėjosi turėti bent kažkokią simbolinę paskaitą skirtą pačiam kalbėjimui. Jeigu vien tik skaityti, rašyti ir klausyti, manau, neužtenka. Pirmuosiuose kursuose būdavo atsiskaitymai, reikėdavo papasakoti, pristatyti pagal temą, bet laiko tam mažai, o neretai pasiruošdavai, iškaldavai ir tiek. Teko įsitikinti, kad užsieniečiai dažniausiai yra atlaidūs ir yra linkę įvertinti bet kokias pastangas kalbėti jų kalba. Geriau skatinti kalbėjimą, kad ir su klaidomis, negu sekti žodžius mintyse ir paleisti juos vėjais niekada netariant ne žodžio. Per vieną paskaitą buvo užsukę japonų grupelė pasiklausyti ką mokame ir per prisistatymą visą laiką vartojau moteriškąją aš formą, tačiau pasaulis nesugriuvo. Svečiai liko, berods, patenkinti, dėstytoja paaiškino klaidą ir daugiau nebevartojau klaidingos formos.
Nors ir buvo mažų kaipo nusivylimų, bet apskritai, tai programa esu labai patenkintas ir visiškai nesigailiu, nei įstojęs, nei mokęsis, nei pabaigęs. Studijos bei mokytojai praplėtė akiratį šimteriopai, suteikė daug naudingos ir įdomios informacijos, padėjo tapti tokiu, kokiu esu dabar ir pamatyti galiausiai Japoniją. Po studijų kartais net pats nustembu iš kur žinau vieną ar kitą dalyką apie Rytų Aziją. Pravartu buvo neapsistoti ties viena šalimi ir džiaugiuosi, jog pati programa yra ganėtinai bendra suteikianti daug įvairios informacijos iš kurios gali atsisijoti kas yra pačiam aktualu. Tas platus spektras padeda tuo pačiu ir tapti vienu iš VDU artes liberales nariu, tapti įvairiapusišku, humanišku ir atviram pasauliui žmogeliuku. Labai vertinu ir esu dėkingas visiems dėstytojams už jų triūsą ir indėlį kuriant šią programą, dėstant ir dalinantis sava patirtimi bei žiniomis su ne visada ramiais studentais. Ačiū.
Laima Paulauskytė
Šios studijos davė man galimybę, o jei tiksliau, galimybių puokštę, leidusią suprasti, ko aš gyvenime siekiu ir trokštu. Bendraminčiai, gyvenimą pakeitusi kelionė, žinių bagažas ir drąsa – tai žodžiai, kuriais apibūdinčiau šiuos keturis metus. RASK studijos man davė galimybę augti, tobulėti ir plėsti savo pasaulėžiūrą. Čia sutikau daug unikalių ir nuoširdžių žmonių, kurie tapo pavyzdžiu, kaip svarbu nepasiduoti ir realizuoti savo svajones. Jų istorijos ir gyvenimas įkvėpė mane išbandyti savo jėgas bei išpildyti savo troškimus. Niekada nemaniau, kad neilgai trukus aš stovėsiu ant Pietų Korėjos žemės, valgysiu kimčį ir gilinsiu kalbos bei kultūros žinias bendraudama su vietiniais gyventojais. Studijos šioje programoje davė šį žinių ir mokslo troškimą, supažindindamos su Rytų Azijos kalbomis, kultūra ir istorija. Taip pat šį poreikį ir patenkino, sudarydamos sąlygas išpildyti svajonę net du kartus. Taigi, Jūs paklausite, kuo šie studijų metai buvo man ypatingi? Atsakymas paprastas. Jie davė man erdvią kuprinę, į kurią sudėjau žinias, nuoširdžias ir palaikančias dėstytojų šypsenas, nepamirštamas jų ir savo gyvenimo patirtis, ryžtą, motyvaciją bei drąsą, kurią naudosiu praminant savo gyvenimo taką.
Ieva Širvelytė
Studijų „Rytų Azijos šalių kalbos ir kultūros“ programa man suteikė galimybę išvysti ir tyrinėti iki šiol neatrastas pažinimo erdves bei paskatino turėti naujų tikslų, vedančių prie tolimo pasaulio krašto – Rytų Azijos, už ką ir esu dėkinga. Nors ši studijų programa yra ganėtinai nauja, tačiau ji turi potencialo suteikti naujiems studentams ne tik žinių, bet ir sužadinti smalsumą ieškoti, pažinti, o po to ir galiausiai pritaikyti.
Ieva Mičiulytė
Rask studijos – vienas geriausių mano gyvenimo sprendimų. Ir kaip dauguma gerų sprendimų gyvenime – iš pradžių neatrodė labai patraukliai ar lengvai. Studijų metu dešimtis kartų pykausi su studijomis ir pati savimi. Iš naujo įsimylėdavau Rytų Aziją ir po poros mėnesių vėl pradėdavau jos nekęsti. Kai kuriose paskaitose norėjau konspektuoti kiekvieną dėstytojų žodį, nes išminties jose man atrodė ne ką mažiau nei Konficijuje, o kitose paskaitose turėjau išmokti dėrėtis su savimi, jog pakelčiau motyvaciją mokytis tai – kas man neatrodo svarbu. Dabar nuoširdžiai galiu pasakyti, jog per ketverius metus studijų buvo visko. Bet svarbiausia, jog RASK studijos man suteikė galimybę pažinti Rytų Aziją tokia kokia ji ir yra – įdomi, bet toli gražu netobula.
Šiandiena džiaugiuosi, jog esu akademiškai atsakingos ir atviros bendruomenės dalimi; studijų ir paskaitų erdvė buvo dinamiška ir tarptautiška; turėjau galimybę Išvažiuoti į manus; prisijungti prie daugybės projektų ir gauti daug naudingos praktikos; turėjau galimybę kritikuoti studijas ir taip prisidėti prie programos tobulinimo.
P.S. Ir jeigu prieš šias studijas aš galvojau, jog apie Japoniją žinau „viską“, baigusi jas apie Rytų Azijos regioną žinojau šimtą kartų daugiau, bet supratau, jog tai tik maža smėlio smiltelė dykumoje. O kelias į R. Azijos pažinimą iš esmės yra nesibaigiantis nuotykis kuris tikriausiai tęsis visą mano gyvenimą.
Rosita Grigaitė
Dar besimokydama mokykloje supratau, kad man geriausiai sekasi humanitariniai mokslai, o ypač kalbos. Būtent dėl šios priežasties dar besimokydama mokykloje ieškojau sunkesnių kalbų nei anglų, rusų ar italų, pradėjau mokytis turkų k. Tačiau 12-oje klasėje nusprendžiau, kad stosiu į RASK studijų programą ir išbandysiu savo jėgas, besimokydama vienos iš Rytų Azijos kalbų. Įstojus į VDU ta kalba tapo japonų k., kuri lydi mane iki šios dienos.
Esu dėkinga ASC ir RASK programos koordinatoriams už visą suteiktą pagalbą ne tik studijų VDU ir dvišalių mainų Japonijoje metu, bet ir už pagalbą po studijų. Nors daugelis studentų į šias studijas žvelgė skeptiškai ir nuolat ieškojo „perspektyvų“, tačiau po ketverių metų galiu drąsiai teigti, kad ši programa man suteikė puikius pagrindus ir toliau tęsti ne tik savo akademinę, bet ir darbo karjerą. Paskaitų metu mes įgijome pakankamai teorinių žinių apie regioną, kurias, jei tik buvo noro, galėjome pritaikyti įvairiose užklasinėse veiklose po paskaitų. Azijos studijų centras organizavo įvairias konferencijas, renginių/paskaitų ciklus, įvairias praktikas, todėl save realizuoti galima buvo įvairiose srityse. Esu dėkinga už galimybę išbandyti save renginių organizavimo ir vedimo, savanorių koordinavimo, vertėjavimo ir kitose srityse.
Taip pat norėčiau paminėti, kad RASK studijų pasirinkimas, mano nuomone, buvo vienas iš geriausių mano gyvenimo sprendimų. Šių studijų metu ne tik įgijau daug teorinių ir praktinių žinių, bet taip pat tobulėjau kaip žmogus. Praplėčiau savo akiratį, sugrioviau begalę įsišaknijusių steoreotipų, tapau tolerantiškesne. Šios studijos išugdė mane kaip globalaus pasaulio žmogų. Studijų metu susipažinau su žmonėmis iš įvairių pasaulio valstybių, kurie vėliau tapo mano geriausiais draugais. Dalintis įspūdžiais, patirtimis, mokyti savo draugus ir mokytis iš jų apie kultūras – tai geriausios patirtys ir geriausi žmogiški mainai. Linkiu ieškoti savęs šiame globaliame pasaulyje ir, svarbiausia, nebijoti paklysti, nes kartais pasukimas į ne tą kelią, sukuria gerus prisiminimus, juokingas istorija ir nuveda į dar geresnį galutinį tašką.
Gintarė Varkulevičiūtė
RASK studijos – vienas nutrūktgalviškiausių mano priimtų sprendimų. Reikia pripažinti, jog kurį laiką kamavo abejonės, ar pasirinkau teisingai, tačiau ilgainiui, įgaunant vis daugiau vertingų žinių, sutinkant naujų nuostabių žmonių, aplankė supratimas, jog Rytų Azijos kultūros yra ta sritis, kurioje jaučiuosi geriausiai.
Studijų metu, žinoma, buvo visko – ir laimėjimų, ir nesėkmių, ir nusivylimų, o viską ištverti padėjo puikūs universitete sutikti draugai, supratingi dėstytojai, ugdę smalsumą ir požiūris. Neslėpsiu, buvo situacijų, kai nusvirdavo rankos, buvo disciplinų, kurios nedomino ir nepatiko, tačiau pasirinkau priimti tai kaip iššūkį ir jas įveikti, o kad ne jos įveiktų mane. Manau, jog studijų sėkmingumas ir kokybė labai priklauso ne tik nuo pačios studijų programos, bet ir nuo požiūrio, nuo to, ką žmogus sugeba pasiimti ir išmokti iš gerų, ar sudėtingų situacijų. Juk visada lengviausia yra bambėti, jog viskas negerai, o sunkiau kažką daryti – pačiam padirbėti, pasidomėti daugiau, galbūt padėti kitam, pasiūlyti naujų idėjų.
Ir žinoma, viena įsimintiniausių patirčių tai – universiteto teikiama galimybė išvažiuoti studijuoti į vieną iš Rytų Azijos šalių. Nors dar būnant Lietuvoje kai kuriems tokia galimybė atrodo labiau bauginanti, nei viliojanti, tačiau naujos draugystės, žinių pritaikymas bei naujų įgūdžių įgijimas studijuojant užsienyje išties atsveria visas baimes ir atveria naujas galimybes.
Tad baigusi šią studijų programą galiu pasakyti tik labai ačiū visiems, prisidėjusiems prie šios programos kūrimo ir įgyvendinimo. Ačiū, jog sugebėjote įtraukti ir sudominti paslaptinguoju Azijos pasauliu ir sėkmės tolimesniuose darbuose!